Munca în regim hibrid constituie o serioasă provocare, ca urmare a deconectării dintre angajați și liderii companiilor, relevă studiul Work Trend Index Pulse realizat de Microsoft în rândul a 20.000 de angajați din 11 țări. Potrivit cercetării, cele două părți sunt în dezacord în privința productivității, a modalității de a păstra autonomia și totodată responsabilitatea, precum și asupra beneficiilor flexibilității programului de lucru. Pentru a atenua aceste divergențe, se arată într-un comunicat Microsoft, este necesară o nouă abordare care să ateste recunoașterea faptului că munca nu mai ține doar de un loc ci de o experiență ce transcende timpul și spațiul. Fapt care – odată acceptat – ar putea facilita angajamentul oamenilor și conexiunea dintre ei, indiferent de specificul muncii.
Studiul este interesant în mod special pentru că accentuează unele schimbări cheie pe care liderii trebuie să le ia în calcul, având ca bază analiza datelor colectate. Prima dintre acestea se referă la necesitatea de a renunța la „paranoia în ce privește productivitatea”. Aceasta în condițiile în care 87% dintre angajați declară că sunt productivi în activitatea desfășurată însă, de cealaltă parte, 85% dintre lideri susțin că trecerea la munca de tip hibrid le-a erodat încrederea că lucrurile stau așa. Situație care impune – după cum subliniază raportul – ca liderii să creeze claritate și alinierea la obiectivele companiei, eliminând aglomerarea cu activități care nu susțin acele obiective și, în plus, să-și asculte oamenii. Aspectul din urmă fiind întărit, conform documentului, de faptul că 57% dintre companii colectează rareori sau deloc feed-back de la angajați.
O altă recomandare este aceea de a accepta ideea că oamenii vin la birou în primul rând pentru interacțiunea cu ceilalți. Astfel, potrivit analizei, 73% dintre angajați spun că pentru a merge la birou au nevoie de un motiv mai bun decât așteptările companiei și că ar fi motivați să faca aceasta dacă ar putea socializa cu colegii (84%) ori s-ar putea reconecta cu membrii echipei (85%). Ceea ce îi determină pe autorii raportului să afirme: „Comunicarea digitală va fi crucială pentru a menține oamenii conectați la birou și în afara acestuia”, ținând cont că „atât angajații cât și liderii plasează comunicarea pe primul loc în rândul celor mai importante abilități necesare pentru a avea succes în rolurile sau funcțiile deținute.”
În fine, o a treia recomandare vizează instruirea continuă a angajaților, cu accent pe dezvoltarea abilităților și creștere. Aceasta pornind de la constatarea că 55% dintre angajați consideră că cel mai bun mod de a-și dezvolta abilitățile este prin schimbarea angajatorului, afirmând de asemenea că ar sta mai mult într-o companie dacă ar fi mai ușor să schimbe jobul în interiorul acesteia (68%) sau dacă ar fi sprijiniți mai mult pentru a învăța și a se dezvolta (76%).
În contextul multiplelor provocări cu care se confruntă din punct de vedere economic și al forței de muncă, liderii companiilor sunt nevoiți așadar să se concentreze pe re-energizarea angajaților, așa cum se punctează într-un comentariu publicat pe blogul Microsoft. Mai ales că, potrivit celor rezultate din cercetări, dacă nu sunt sprijiniți să învețe și să evolueze, oamenii vor părăsi compania în care lucrează. Concluzia este una fără echivoc: în loc să ignore aceste tendințe, liderii cei mai buni vor prioritiza dezvoltarea oamenilor, ajutându-și astfel atât angajații cât și afacerea să crească.